مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

اعلام آمار واکسیناسیون در کرمان موجب ایجاد شائبه‌هایی در میان مخاطبان شده بود که سخنگوی ستاد کرونای استان در این باره توضیحاتی ارائه کرد.

واکسن کرونا ـ برکت

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی ستاد کرونای استان کرمان در این باره گفت: تا امروز در استان کرمان ۷۴۲ هزار دز واکسن نوبت اول و ۳۸۲ هزارو ۳۰۰ دز واکسن نوبت دوم تزریق شده است. به این ترتیب واکسیناسیون حدود ۳۸۲ هزارو ۳۰۰ نفر از مردم استان تکمیل شده است. در حال حاضر جمعیت هدف واکسن در استان ما متولدان سال ۱۳۶۰ به قبل یعنی افراد ۴۰ ساله و بالاتر هستند که این گروه به ۲ بخش افراد بالای ۶۰ سال یعنی سالمندان و افراد ۴۰ تا ۶۰ سال یعنی گروه میانسالان تقسیم شده‌اند.

مهدی شفیعی ادامه می‌دهد: در گروه افراد بالای ۶۰ سال استان حدود ۸۵ درصد حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند که این رقم در بعضی شهرستان‌ها به ۹۵ درصد هم می‌رسد. در گروه سنی ۴۰ تا ۶۰ سال هم ۵۵ درصد افراد دست کم یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند. البته انتظار ما این بود که این گروه بیشتر از این واکسینه شوند اما به دلیل اینکه با کمبود واکسنی که در هفته‌های گذشته مواجه شدیم، روند دریافت واکسن این گروه سنی کمی کند شد.

وی با بیان هدف‌گذاری ما واکسیناسیون ۱۰۰ درصد جمعیت استان است، اظهار می‌کند: یکی از گروه‌های هدفی که بر واکسیناسیون آنان تاکید بسیار شده است، دانشجویان هستند. در حال حاضر همه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی واکسن دریافت کرده‌اند و واکسیناسیون دانشجویان دیگر رشته‌ها چه دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و چه دانشجویان دانشگاه آزاد یکی از برنامه‌های مهم ماست.

سخنگوی ستاد کرونای کرمان با اشاره به اینکه به جز دانشجویان علوم پزشکی حدود ۱۰۰ هزار دانشجو در استان مشغول تحصیل هستند، می‌افزاید: در واکسیناسیون دانشجویان، بومی بودن ملاک نیست. هر دانشجوی بومی کرمان که در دیگر نقاط کشور تحصیل کند و هر دانشجویی که در کرمان مشغول به تحصیل باشد با ارائه مدرک می‌تواند واکسن دریافت کند تا درصورت بازشدن دانشگاه‌ها بتواند در کلاس‌های درس حاضر شود.

شفیعی با اشاره به این نکته که کرمان صنایع و معادن بسیاری دارد، ادامه می‌دهد: کارگران این واحدها در محیط‌های بسته کار می‌کنند و از گروه سنی جوان و میانسال استان هستند و به همین دلیل قرار است کارفرمایان واحدهای صنعت و معدن استان با توجه به مخاطرات کاری فهرستی از کارگران تهیه کنند تا واکسیناسیون آنان انجام شود. اگر این ۲ گروه یعنی کارگران و دانشجویان واکسن دریافت کنند بخش بزرگی از گروه سنی ۱۸ تا ۴۰ سال استان واکسینه خواهند شد که این موضوع برای کرمان اهمیت بسیاری دارد.

وی می‌افزاید: در روزهای آینده با توجه به دریافت واکسن، واکسیناسیون در استان با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و شاخص واکسیناسیون استان افزایش خواهد یافت.

کد خبر 625175

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha